2008. október 6., hétfő

Melyik magzatvédő vitamint válasszam?

Gravida vagy Elevit?
Mint már korábban is írtam én a Gravidát szedem már több, mint 1 éve ugyanis már az első próbálkozás előtt 3 hónappal ajánlott elkezdeni szedni. A tulajdonságairól és hatóanyagairól már írtam korábban, és csomó leírást lehet találni a neten.

Hogy én miért a Gravidát választottam?
Mielőtt elkezdtem szedni, én is abban a helyzetben voltam, hogy nem tudtam eldönteni melyiket is szedjem?
Innen-onnan hallottam, ami a köztudatban is elterjedt, hogy a vitamintól nagyobbak lesznek a babák és nő az ikerterhesség esélye. Elkezdtem kutakodni a neten mi lehet igaz ebből. Aztán tulajdonképpen Czeizel Endre írása ragadott meg amiben kifejti véleményét a magzatvédő vitaminok és az ikerterhességek összefüggéséről. Tény és való, hogy mióta feltalálták ezt a vitamin komplexumot és ezt szedik is a terhességre vágyó nők, az ikerszületések aránya 40 %-al nőtt. Vajon a vitamin melyik összetevője okozhatja ezt? S még az is kérdés, hogy valójában több iker fogant meg, vagy ua. fogant meg mint a vitaminszedés előtt is, csak a több megfogantból több is marad életben?
Az A vitamin és a folsav ami szóba jöhet mint ikerterhességek számát növelő tényező. A folsavat pl. az állategészségügyben már régóta használják ivadékszám fokozására. Tehát nem szabad túl sok folsavat sem enni annak, aki nem akar ikreket. Márpedig én nem akarok. Persze ha mégis úgy sikerül annak is örülni fogok, de jobb lenne ha nem...
Czeizel szerint is bőven elég a kisebb folsavtartalmú vitamint szedni, ami 0,8 mg folsavat tartalmaz, ilyen a Gravida is. A 4-5 mg -t tartalmazókat az orvosok előszeretettel ajánlgatják mondván ebben több a hatóanyag, de ez felesleges. Jobb ha a kisebb folsavtartalmút válasszuk.
Hát én szót is fogadtam és végül is ezért válsztottam a Gravidát.



4 megjegyzés:

Unknown írta...

Az Elevit is 0,8 mg folsavat tartalmaz!

admin írta...

A Kaáliban a Femibiont ajánlják szedni.

Mária Magdaléna írta...

A Femibion nekem iszonyat bevált, még a kislányom fél éves korában is szedtem, mert szoptatás alatt is lehet. Vas nincs benne, azt a doki felírta a vérkép alapján, mikor szükségesnek látta.

Névtelen írta...

Sziasztok!

A Femibionról azt kell tudni,hogy ez az egyetlen olyan készítmény,ami metafollint tartalmaz. Ez olyan folsav-származék, ami mindenkinél fel tud szívódni! A sima fosav nem mindenkinél tud hasznosulni, vagyis szedheti az ember,csak hiába.