2009. március 7., szombat

Méhen kívüli terhesség jelei

Miután pozitív lesz a teszt, általában minden kismama aggódni kezd, hogy minden rendben a legyen a terhesség elején. Van 1-2 olyan dolog, ami bekövetkezhet és akár véget is vethet a terhességnek. Most ne ijedj meg, nem riogatni akarok mindenkit, de nem árt tudni bizonyos jeleket amikből fel lehet figyelni arra, ha esetleg valami baj készülődne történni.

Az egyik ilyen aggódásra okot adó dolog a méhen kívüli terhesség. Ez akkor fordul elő, ha nem a méh nyálkahártyájába ágyazódik be a megtermékenyített petesejt, hanem még mielőtt elérné a méhet, megtapad a petefészek falán vagy a petevezetékben. Mivel ezeken a helyeken nem fejlődhet ki az embrió, hiszen itt nincs is elég helye, ezért az ilyen terhességeket nem is lehet kihordani, amint kiderül meg kell szakítani a terhességet.

A méhen kívüli terhességet ugyanúgy kimutatja a teszt, tehát pozitív lesz, mint normál terhesség esetén. A tünetek talán kezdetben ugyanazok, mint rendes terhességnél, de később minden tünet erősebben léphet fel. Kb a 6. hét környékén ha erős hasi görcs, nagyon erős szurkálás, nagyon erős vérzés lép fel azonnal orvoshoz kell fordulni, mert a hasüregi vérzés keletkezik, amiben el is vérezhet az anya. Van aki azt mondja erősebb fájdalmai voltak, mint szülésnél.

Egyébként már az első ultrahangon kiderül, ha esetleg gond van és nem a méhnyálkahártyában tapadna meg a leendő kis babóca.


A tünetek amelyek gyanúra adhatnak okot a következők, és ezek közül egyet vagy többet tapasztalva azonnal orvoshoz kell fordulni:

  • pozitív teszt ellenére hüvelyi vérzés
  • az elmaradt menstruáció utáni barna vérzés
  • nagyon erős alhasi szúrós fájdalom
  • húzó deréktáji fájdalom
  • végbélfájdalom
  • napok óta tartó aluszékonyság
  • gyakori hangulatingadozás
  • ájulás gyakori érzése



16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kiegészíteném, sajnos saját tapasztalatból.
Mivel kb. pont a nem várt mensi időpontja kerül kezdődött a "hüvelyi vérzés", én azt gondoltam, ez mensi, és nem is csináltam tesztet... Az első gyanús jel az volt, hogy az 5. nap körül nem kezdett megszűnni, mint normálisan. Kb. 5, vagy 6 nap éjszaka pedig olyan erős görcseim voltak ("mintha kést szúrnának a hasadba", és ez egy folyamatos, hosszan, akár több órán át tartó, elviselhetetlen, éles fájdalom - Algopyrin enyhítette, ezért nem hívtunk mentőt), hogy másnap reggel a kórházban kezdtem (előtte az orvos kérésére csináltam egy tesztet, ami pozitív lett), és egyből bent is tartottak. Nem tudom mi a tanulság...ha baba-projekten vagy, és valami fura van a mensivel, tesztelj egyet, biztos, ami biztos. (előtte tisztálkodni kell, mert a vér is befolyásolhatja az eredményt)

Névtelen írta...

Nálam rendesen megjött a mesi ahogy szokott, csak nagyon fájtak a melleim. Utána csináltam tesztet ami negatív lett, majd 14. napra erős vérzésem lett és majd leszakadta a derekam.Ekkor ismét teszteltem, mert a mellem tovább fájt,már nem tudtam ráfeküdni. Akkor lette pozitív.Egyszer be is görcsöltem és barnáztam, persze rohanás a dokihoz aki közölte nem lát semmit, de ha azt mondom, hogy terhes vagyok elhiszi...vérvétel igazolt..méhenkívüli :(

Névtelen írta...

Én is saját tapasztalatból írok, aki babapjojecten van és rendellenes vérzés mutatkozik, azonnal orvoshoz kell menni. Nem szabad várni, mert egy méhenkívüli terhességnél is vannak még lehetőségek, ha idejében észreveszik. Én nem így tettem, a petevezetőm bánta. Figyelni kell, ha "rendes" menses mellett mutatkoznak a terhesség jelei pl. mellfeszülés, hányinger v. egyebek akkor is lehetsz terhes.

Névtelen írta...

Sziasztok!
Nekem késett 10 napot a mensim. Akkor csináltam tesztet, pozitív lett. Nem örültem előre, mivel volt már pozitív tesztem, s nem voltam terhes. Elmentek dokihoz, aki közölte, hogy lát petezsákot az anyaméhben, de nem akkora, amekkora kellene, hogy legyen. Másnak vérvétel, s egyszerre bent is fogtak a kórházba, hogy valami nem ok, lehet méhenkívüli. Egy hét vizsgálódás után begörcsöltem, s azonnal műteni kellett. Egy méhen kívüli volt, a másik (amit az anyaméhben láttak) pedig korábban elhalt. :-(
Bármi fura tünet van, azonnal menjetek orvoshoz!

Névtelen írta...

Sziasztok!

Nekem ennel sokkal rosszabbul sült el a dolog.A havim nem kesett rendesen megjött fabruarban ,marcius 9-en elmentem orvoshoz mivel többször fajt ahasam alja,aki megvizsgalt es semmit nem mondott csak annyit hogy,nincs itt olyan nagy baj!Masnap delutan a kislanyommal elmentem setelni,utközben nagyon rosszul lettem,szinte a labam se birtam emelni.Ereztem ,hogy lassan-lassan el fogok ajulni.Par percen belül haza ertünk leültem,szünni latszott a fajdalom.Kicsit kesöbb (3-4)anyukam haza ert de ekkora borzaszto erös fajdalmat ereztem a a hatam es a vegbelem tajekan.Anyukam kihivta a mentöt.mire a mantö kiert eljultam.ONantol kezdve 2-3 percenkent elvesztettem az eszmeletemet.A korhazban kiderült,hogy mehen kivüli terhes vagyok.Azonnal megoperaltak.Sajnos a ver a hasüregmbe került.Igy veratömlesztest,plazmat kaptam.6 napig voltam korhazban.Azutan szepen felgyogyultam.A petevezetekemet is ki vettek.Ebböl az atanusag,hogy ilyen estekben magatokban is hinnetek kell,tudtam,hogy valami bajom van csak azt nem ,hogy mi..(

Névtelen írta...

Sziasztok!
Nálam egészen más volt a helyzet, mint az előttem hozzászólóknak.
2009.novemberben 9-én volt meg, majd december 6-án teszteltem először egy halvány pozitívat. Az volt a gyanús, hogy halvány a teszt és a mensi időpontjában enyhe mensis görcsöm volt. Semmilyen tünetem nem volt, nem fájt sem a hátam, sem a hasam, semmi. Majd a 7.héten elmentem vizsgálatra, és ott mondták meg, hogy méhen kívüli. Teljesen jól éreztem magam én is, meg ő is. Az ultrahangon dobogott a szíve 2cm-es petezsák volt a jobb oldali vezetékemben. Azonnal műtöttek.
Igazából a tanulság az, hogy lehet előjel nélküli is. :-( Ja, és azóta sem érkezik hozzánk a várva várt gyermek. :-(

Névtelen írta...

Amit en tudok friss elmenybol hozzatenni: pozitiv teszt utan elkezdtem barnazgatni, de nem mentem el rogton orvoshoz, mert a net alapjan azt okoskodtam ki, h ez akar bele is ferhet, foleg, hogy semmilyen fajdalmam sem volt. Majdnem egy het utan megis elmentem (ez mar a 6. hetnek felelt meg), eloszor az uh-on nem alttak semmit, viszont vettek vert, ami kimutatta a HCG-t. 2 nap mulva visszahivtak ujabb vervetelre, es mivel a hormonszint nem csokkent (veteles), hanem emelkedett, meg aznap megmutottek. Gyorsan lezajlott, a regeneralodas is viszonylag gyors. Az esetem tanulsaga, hogy barnazas eseten, fajdalom nelkul is kiderulhet a mehenkivuli, hiaba hivatkozik a legtobb forras fajdalomra.

Névtelen írta...

Sziasztok!Elmentem mélyen tisztelt Krammer Zoltán dr.úrhoz,hogy fáj a mellem,és nagyon vérzek.kaptam vérzéscsillapítót,és gyulladáscsökkentőt(EGY LAIKUS NŐ AKI MÁR SZÜLT,TUDJA,HOGY EZ NEM NORMÁLIS FÁJÁS VOLT!)Amikor 21napig véreztem(közben hetente voltam dokinál-mire ő:minden rendben..)lementem az ügyeletre,és 6L vérrel a méhemben,4hónapos méhen kívüli terhesen megműtöttek!ez volt 2008-10-13-án,baba azóta sem sikerült.próbáltunk már mindent!

Névtelen írta...

Sziasztok!
Nekünk sajnos lombik beültetésből lett méhen kívüli terhesség.
Megjött a vérzés rendesen a beültetés után 2 héttel. Tesztet sem akartam csinálni, csak a párom unszolására másnap. Pozitív lett. Orvosunk berendelt, néztek hcg-t, normális érték lett. Megemelték a progeszteron adagomat. Pár nap múlva a hcg nem emelkedett olyan mértékben, mint kellene, de mégis ment felfelé, de hazaengedtek. Este szúrást éreztem a jobb oldalamon. Nem volt erős, de hányingerem volt, savam és rosszul éreztem magam, bementünk az ügyeletre.
Ott is tartottak, bár nem láttak semmit, csak annyit, hogy a méhen belül még nincs (ekkor a 6. héten jártam). Állították, hogy lombikból nem lehet méhen kívüli terhesség. Pár napra rá megműtöttek, kivették a jobb oldali petevezetékemet, mert már kidurrant a beágyazódástól......
Most ismét lombikon voltunk, megint nem emelkedik rendesen a hcg és méhen kívüli terhességre gyanakodnak.........

admin/Renáta írta...

Sajnálom mindannyiótoknál ami történt. Remélem nemsokára jó hírrel szolgálhattok majd!

Névtelen írta...

Hát sajnos én is tapasztalatból tudok hozzá szolni....
Nekem 2012 juliusában volt a mütétem, de sajnos nekem is ke kellett venni a jobb petevezetékemet. Hát nekem elég rossz tapasztalatom volt, mert nekem is pozitiv lett a tesztem, de barnás folyásom volt. Másnap elmentem a Nögyogyra, ahol nem láttak semmit, de a vér eredményem terheségre utalt. Bent is tartottak. Egy hétig minden nap vettek vért ami naprol napra növekedett, de terheség nem volt látható. Csináltak nekem is egy gyogykaparást, majd haza engedtek. Egy hét mulva vissza kellett mennem kontrolra, ahol még mindig nem láttak terheséget, de a véreredményem a duplája lett! Ugy döntöttem, már sirtam, hogy megfogadok egy orvost. Hát jol tettem ,mert a fogadott orvosom 2 percen belül megtalálta a méhenkivüli terheségemet :( Másnapra irtak ki mütétre, de közben délután nagy fájdalmat éreztem a derekamban meg a végbélnél. Azonnal megmütöttek. Én is szeretnék még egy kis babát, de félek, hogy megint igy járok. Vannak már nekem 6 éves ikreim, de szeretnék még egyet. Ja és hozzá teszem, hogy annyira ki készültem a méhenkivüliterheség miatt, hogy azota pszihiáterhez kell járjak, mert sajnos pánik beteg lettem. Sajnos én igy jártam, és nekem nagyon nehéz ezt feldolgoznom és elfogadnom..... :'(

Amazing írta...

Sziasztok!
Nem tudom,jár-e még erre valaki..
Nálam úgy kezdődött,hogy késett a mensim..
Soha nem szokott..
Aztán teszteltem,mindhárom halvany pozitív lett.
Elmentem dokihoz,uh-n nem lattak semmit,a hcg 144 volt..
Ez volt csütörtökön.
Szombat délutan barnázás,vér,de csak ha pisiltem.
Vasárnap reggel bementünk ambulanciára,vizsgálat..uh semmi..
Hch 47.. azt mondtak vetélés két nap múlva hcg ellenőrzés.
Nos..azóta sem vérzek igazából,pedig azt gondolom egy vetélés görcsökkel és bő vérzéssel jár.
Fogalmam sincs mi történt vagy történik de nekem ez igy nem kerek :(

Renáta írta...

A vetélés nem jár mindig görcsökkel és bő vérzéssel. Sokszor van hogy ha valaki nem akar éppen gyereket, észre sem veszi hogy megfogant és volt egy kezdődő terhessége.

Unknown írta...

Sziasztok!
Sajnos én is hasonló tapasztalatokat tudok megosztani, de az előző hozzászólásokat olvasva, nagyon nem egyedi a helyzetem.
Nekem tavaly szeptemberben volt méhen kívüli terhességem. Nekem is időre megjött, így aztán még csalódott is voltam, meg sem fordult a fejemben, hogy baj lehet. Csak amikor a vérzésem nem akart elmúlni, és már 1 hete "barnáztam", kezdett gyanús lenni a dolog, hogy valami baj van. Az orvos hülyének nézett, szerinte az beágyazódási vérzés volt, holott már 6 hetes terhes voltam. Azt mondta ha jobban elkezdek vérezni, azonnal menjünk be a kórházba, csakhogy a "várt" vérzés nem jött. Pár napra rá iszonyatos fájdalom a hasamban, hányinger, álujáls stb., ügyelet. Azonnal toltak a műtőbe méhen kívüli terhességgel, sajnos a hasamban véreztem. A petevezetékem megmaradt, most újra próbálkozunk, remélve a legjobbakat, de sajnos a félelem itt belül az megvan.
Jó lenne olyanokról olvasni, akiknek méhen kívüli terhesség után simán összejött a baba! :-)
Mindenkinek a legjobbakat kívánom!

Névtelen írta...

Sziasztok,
én is leírom a történetem, hátha ezzel segítek valakinek, aki bizonytalan. De kérem, hogy ebből senki ne következtessen magával kapcsolatban semmire, mindig az orvos az, aki meg tudja mondani, kinek van-e baja. Ennek ellenére, ha akkoriban olvasok ilyen fórumokat, akkor talán még meglenne a jobb petevezetékem.
Én január 19-én hagytam fel a fogamzásgátlóval, és türelmetlenségem eredményeképp bele is vágtunk a gyerek-projektbe (na ez pl. egy nagy tanulság: tényleg tartsatok 3 hónap szünetet, mert a fogamzásgátló vékonyítja a méh nyálkahártyáját, így a baba sem tud jó ,,talajon" megtapadni!). Február 3-án volt peteérésem, viszont február 17-én rendesen megjött a menzeszem. Szomorú voltam, hogy nem vagyok terhes, aztán persze vártam a következő esélyt. Február 23-án elmúlt a vérzésem, viszont rá 5 napra barnás vérzés jelentkezett, amit (lévén megjött a menzeszem), köztes vérzésnek hittem a fogamzásgátló abbahagyása miatt. Hozzáteszem, én akkor is megyek orvoshoz, ha tüsszentek egyet, most mégsem tettem meg, hanem eldöntöttem, hogy ez a bogyótól van, és nincs semmi baj, HISZEN megjött. Hát volt baj, és március 13-án olyan erős jobboldali alhasi görcsökkel ébredtem, hogy majdnem meghaltam. Épp vidéken voltunk a párommal, hazaérvén pedig enyhültek a görcseim. Azért lementem az ügyeletre, ahol azt mondták, hogy javasolják, hogy menjek be a kórházba azért. Itt még mindig nem gondoltam semmi rosszra. Hazaérvén az ügyeletről elkezdtem olvasgatni a netet, és ráleltem az ,,erős jobb vagy baloldali fájdalom lehet méhen kívüli terhesség is" mondatra, azonnal csináltam egy tesztet, ami halvány pozitív lett. Itt már tudtam, mi már rám. A kórházig elolvastam kb.5 cikket arról, hogy mi fog rám várni, már elkönyveltem a dolgot. A kórházban vért vettek, ultrahangot csináltak, nőgyógyász vizsgált. Nem talált semmit semmilyen ultrahanggal, a hasi UH-n viszont látszott, hogy vér van a hasamban (300 ml). Így aztán este 9-kor betoltak a műtőbe, és kivették a már elhalt ,,babám", és a jobb oldali vezetéket is. Laparoszkópos műtét volt, így hamar felépült a testem. A lelkem azóta sem. Párommal most mertünk először belevágni újra, mivel én rettegtem, hogy mi van, ha megint ez lesz. Második próbálkozásunkból az előző menzesz 1. napjától számítva 34. napra 3 pozitív tesztet, egyelőre nem látható petezsákot, és egy bétaHCG eredményt (236) tudok felmutatni. Ma derül ki, hogy a HCG rendesen emelkedik-e. Igaz, ennyire még sosem izgultam, mégis bízom a legjobbakban. Kétszer nem történhet meg ugyanaz a rossz. Köszönöm, ha elolvastad, bízom benne, hogy abban mindenképpen segít, hogy orvoshoz fordulj, bármi is van! Remélem, aki ide valaha írt, azóta boldog anyuka már.

Névtelen írta...

sziasztok,

nekem is volt ehez hasolno tapasztalatom...iden januar 6 an teszteltem egy halvany pozitivat,epp 1 napot kesett akkor a mensim...nagyon orultunk mert nagyon akartuk a babat...nem akartam rogton orvoshoz fordulni mert azt tudtam hogy ha tul hamar megyek lehet meg tul picike.es lehet nem latszik,de ra egy hetre elkezdtem barnazni.El is mentem masnap dokihoz,aki kulso UH-t csinalt es azt mondta nincs semmi,vagy esetleg most van egy spontan vetelesem,es utana visszakerdett,hogy nincs e nalam az altalam pozitivnak velt tesztem nezze meg o is (abszurdum)..aztan ketsegbeesve hazamentunk,es arra gondoltam lesz ami lesz,viszont tudtam hogy valami nincs rendjen.Egy het elteltevel meg mindig barnaztam,ekkor egy masik orvoshoz mentem el,aki szinten nem latott semmit,azt mondta lehet meg tul kicsi es ne foglalkozzak a barnazassal mert el kell mulnia..Nem voltak fajdalmaim..allandoan aludtam volna de nagyjabol ennyi volt az egesz tunet...Eltelt meg egy het...de a verzes csak nem mult..masik orvoshoz mentem..aki vegul eszrevette,hogy a petevezetekem megrepedt,keletkezett egy verrog es mar ver is van a hasamban..Mivel maganrendeloben voltam rogton megirta a beutalot a surgossegire,ahova vegulis a labamon mentem be.Muteni kellett,kivettek a bal petevezetekemet,de nem laparoszkopias mutet volt,hanem rendes hasi mutet.Kicsit nehezen epultem fel,nem jottem igazan jo elmenyekkel haza a korhazbol sem..viszont a doki aki mutott nagyon figyelmes volt,sokat torodott velem..Es 6 het utan mikor visszamentem hozza a maganredelojebe vizsgalatra nagyon pozitiv hatassal volt ram.Egy szoval sem mondta hogy esetleg kesobb problemak lehetnek a gyerekvallalassal..Azt mondta legyen 2 honap szunet es probalkozhatunk es ahogy megjelenik a masodik csik menjek egybol hozza...ez volt marcius elejen...
Junius 23-an pedig ujbol ereztem a feszulo mellfajdalmat..ujbol teszteltem egy pozitivat :) es utana rogton doki...aki megerositette hogy jo helyen van es minden rendben a picivel..most 14 hetes terhes vagyok..
Igazabol hajlamosak vagyuk tul idegeskedni ezt a nem fog osszejonni a gyerek dolgot...en valahogy beletorodtem hogy ez tortenik..valoszinuleg ennek is oka volt...de vlahol melyen legbelul mindig is ereztem hogy en egyszer ugyis anyuka leszek :)
Szoval kitartas mindenkinek..es soha ne adjatok fel...